Tijdelijke voorzitter

 

Herman Schoenmaker heeft zich beschikbaar gesteld om tijdelijk de functie van voorzitter in te vullen. Tot uiterlijk 1 januari 2018 zal worden bekeken of de tijdelijkheid in een voorstel benoeming aan de Algemene Ledenvergadering zal worden voorgelegd.

Herman is op dit moment actief als scheidsrechter binnen de verenging en grensrechter bij het 1e elftal. Verder is hij voorzitter van SGV uit Schildwolde en samen met zijn vrouw Adri runt hij Sportkantine de Borgstee in Harkstede.

Albert Koers

(24-04-2017)

 

 

 

Voetballen op kunstgras!

 

Het bestuur staat achter het besluit van de KNVB (na onderzoek van RIVM)
wat het spelen op kunstgras betreft.
Leden (of ouders van leden) die liever niet op kunstgras willen voetballen
kunnen dit doorgeven aan de betreffende teamleider,
zodat eventuele maatregelen kunnen worden genomen.

(29-03-2017)

 

 

 

Voorzitter Monique van Klaveren geeft het stokje door!

 

Voorzitter Monique van Klaveren heeft te kennen gegeven haar bestuursfunctie te beëindigen.
Na ruim 16 jaar vindt ze het tijd het stokje door te geven.
Monique heeft de club op een fantastische manier door roerige tijden geloodst. Bij haar binnenkomst zat de club financieel in zwaar weer. Daarna werden de voetbalvelden van de Dorpshuisweg naar de Hamweg verhuisd, verdubbelde het ledenaantal, waren er vele kampioenschappen, een herstart van damesvoetbal en voor het eerst zaterdagvoetbal. Ze laat een financieel gezonde vereniging achter.  
 
Monique dankt het bestuur, leden, vrijwilligers en supporters voor ruim 16 fantastische en
gezellige jaren en wenst ons als club een sportieve en succesvolle toekomst.

Door het vertrek van Monique bestaat het bestuur nu nog uit 4 bestuursleden.
We zien dat graag zo snel mogelijk weer aangevuld tot de normale bezetting van 7.


Wie interesse heeft kan contact opnemen met secretaris:
Albert Koers T 0636181267 mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

(14-02-2017)

 

 

 

Waardevolle spullen in kleedkamer!

Er zijn in oktober leden slachtoffer geworden van diefstal van spullen uit de kleedkamer.
Als je iets verdachts gezien hebt op donderdag 23 oktober
tussen 19:30 en 21:00 uur bij de kleedkamers, of iemand die daar niets te zoeken heeft,
meld het dan bij:

 

Albert Koers
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
tel: 050-404 28 03 / 06-361 812 67

 

We willen iedereen adviseren om geen waardevolle spullen achter te laten in de kleedkamers tijdens trainingen en wedstrijden. Laat als het kan, mobiele telefoons, geld, etc. thuis of geef deze in bewaring bij jouw trainer, leider of ouder(s). En sluit indien mogelijk de kleedkamers af.

vv Harkstede is niet aansprakelijk voor verdwenen spullen, neem dus je eigen verantwoordelijkheid in het veilig stellen van je eigendom.

 

Bestuur vv Harkstede

(23-10-2015)

 

 

 

Niet spelen op kunstgras!

Nu er nieuwe verontrustende berichten over het spelen op kunstgras zijn, heeft het bestuur besloten dat onze teams voorlopig niet meer op kunstgras gaan spelen.
Er zal contact worden opgenomen met de betreffende verenigingen en als er geen natuurgras beschikbaar is zal de wedstrijd uitgesteld of niet gespeeld worden.
Indien aan de orde kan het ook voorkomen dat wedstrijden op een ander tijdstip of doordeweeks gespeeld gaan worden als er op dat moment wel natuurgras beschikbaar is.

Er vindt op dit moment onderzoek plaats naar de effecten van de rubberkorrels op de gezondheid. De verwachting is dat dit binnen een paar weken bekend is.
We wachten de uitslag dus niet af, maar nemen als bestuur nu het besluit om de gezondheid van onze spelers preventief te beschermen.

(28-11-2016)

 

 

 

Voetbalschool Meerstad

Met ingang van zondag 11 september maakt de voetbalschool Meerstad geen gebruik
meer van de velden van vv Harkstede.
De reden hiervoor is, dat het niet gelukt is tot gezamenlijke afspraken
te komen over het gebruik van de velden en de wijze en mate van
verbinding met de club.
(11-09-2016)

 

 

 

Geen seniorenteam zaterdag meer!

In gezamenlijk overleg met de trainer en de leider van het seniorenteam zaterdag heeft het bestuur besloten de KNVB te verzoeken het team terug te trekken uit de competitie. Na overleg met de KNVB is dit verzoek ingewilligd.
Het bestuur betreurt dit besluit, maar het bleek niet mogelijk het team de competitie uit te laten voetballen.

 

 

 

ALGEMENE LEDENVERGADERING om 20:00 uur!

 

Het bestuur wil alle leden graag uitnodigen om op maandag 7 december deel te nemen aan de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering.
De vergaderstukken zijn deze week voorafgaand aan de vergadering via onze website te lezen en/of te downloaden.

De volgende documenten zijn te lezen:

(Onderaan de pagina staat een link om het pdf-bestand te downloaden.
Als er niets op de pagina staat, dan de pagina vernieuwen svp!)

De vergadering vindt plaats in de Voltreffer en begint om 20.00 uur.

Het Bestuur vv Harkstede

 

 

 

Alle 2e jaars B-junioren hebben hun spelregelbewijs gehaald!!

Alle 2e jaars B junioren hebben hun spelregelbewijs gehaald,
van harte gefeliciteerd!!
Het is voor de 2e jaars B-junioren verplicht om het KNVB spelregelbewijs te halen. Zonder dit spelregelbewijs ben je niet speelgerechtigd.
De betreffende spelers worden hiervan op de hoogte gesteld door de KNVB.

Heb je hulp nodig bij het inloggen, spelregelkennis etc neem dan contact op
met met je leiders. Het is ook voor elk ander spelend lid leuk om de spelregelkennis te testen, dit kan op de website van Voetmasterz.nl

of Albert Koers:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
tel: 050-4042803     06-36181267

 

 

 

Waardevolle spullen gestolen uit kleedkamer!

Er zijn vorige week leden slachtoffer geworden van diefstal van spullen uit de kleedkamer. Als je iets verdachts gezien hebt op donderdag 23 oktober
tussen 19:30 en 21:00 uur bij de kleedkamers, of iemand die daar niets te zoeken heeft, meld het dan bij:

Albert Koers
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
tel: 050-404 28 03 / 06-361 812 67

We willen iedereen adviseren om geen waardevolle spullen achter te laten in de kleedkamers tijdens trainingen en wedstrijden. Laat als het kan, mobiele telefoons, geld, etc. thuis of geef deze in bewaring bij jouw trainer, leider of ouder(s). En sluit indien mogelijk de kleedkamers af.

vv Harkstede is niet aansprakelijk voor verdwenen spullen, neem dus je eigen verantwoordelijkheid in het veilig stellen van je eigendom.

Bestuur vv Harkstede

(23-10-2015)

 

 

 

NIEUW: Activiteitencommissie!

Dit seizoen zijn we gestart met een Activiteitencommissie.
Het doel van de commissie is het organiseren van activiteiten, die bijdragen aan een goede sfeer in de vereniging.

De eerste activiteit: de Familiedag is prima verlopen, we kunnen terugkijken op een mooie dag! Voor de herfstvakantie staan al enkele jeugdactiviteiten op het programma: Herfsttoernooi voor de C-,D-,E- en F-teams en FiFA Live game voor de C-en D- teams.

Er zijn ook initiatieven om voor de senioren activiteiten te organiseren.
Iedereen wordt via de website en Facebook/Twitter op de hoogte gehouden.

 

Overzicht van de voorgenomen activiteiten:

  • 21 oktober: Herfsttoernooi 's middags voor MC, C, MD, D, E en F
  • 23 oktober: FIFA Live game avond voor MC, C, MD en D
  • 2 december : Sinterklaasfeest voor de F, MP en Kabouters
  • 18 december: Gezellige avond voor B en ouder
  • 19 december: Kerstfair deelname
  • 10 januari: Snerttoernooi en Nieuwjaarsreceptie
  • 16 januari: Zaaltoernooi voor MD, D, E, F, MP en kabouters
  • 23 januari: Zaaltoernooi voor MD, D, E, F, MP en kabouters
  • 30 januari: zaaltoernooi voor A, B en C - junioren
  • 19 februari: Spelregelavond "Koning Voetbal" voor B, MC, C,MD en D
  • 5 t/m 7 mei: Voetbalkamp
  • 10 tm 12 juni Afsluiting voetbalseizoen met (jeugd)toernooi voetbal, en feestavonden.

 

We kunnen altijd versterking gebruiken, dus als je leuke ideeën hebt of mee wilt helpen, dan kun je ons mailen via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

De Activiteitencommissie bestaat uit:

  • Albert Koers
  • Hendrik Hamminga
  • Jan Eising
  • Jurgen Huizing
  • Linda Pleijendal
  • Linda de Vries
  • Rodney Verwey
  • Willie Evertse
  • Yvonne Grimme

 

 

 

Overschrijving van of naar een andere vereniging!

Een overschrijving start met het invullen en ondertekenen van het overschrijvingsformulier. Dit formulier is als download beschikbaar via de volgende link:

Centraal overschrijvingspunt binnen onze vereniging is de secretaris Albert Koers.
Daarna moeten zowel de oude als nieuwe verenging hun deel op het formulier invullen.
Verder moet nog de spelerspas worden toegevoegd, daarna kan het naar de KNVB worden gezonden.

Contactgegevens secretaris:
Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Telefoon: 06-36 181 267

 

 

 

HOU DE VELDEN MOOI 'GROEN'!

Op 12 en 13 juni staat het stratenvoetbal en het jeugdtoernooi op het programma.
Op zowel het wetra- en trainingsveld zijn kale plekken ontstaan.
Om mooie bespeelbare velden te krijgen moeten deze kale plekken zoveel mogelijk worden ontzien bij de trainingen.
Maak tijdens de trainingen vooral gebruik van de 'groene' plekken van de velden.
Ook op het hoofdveld kan getraind worden.

 

 

Ook vv Harkstede gaat duurzaam!

De gemeente Slochteren is vorig jaar een duurzaamheidsproject gestart waardoor verenigingen en stichtingen met een eigen gebouw financiële armslag kunnen krijgen om energie besparende maatregelen te nemen. Wij doen mee en hebben gekozen voor het plaatsen van 80 zonnepanelen en de vervanging van de huidige CV-ketel door een nieuwe energiezuiniger ketel.

Wij hebben het leveren van de zonnepanelen gegund aan Installatiebureau Berghuis en het leveren van de CV-ketel aan Loodgietersbedrijf Abbring.
Het plaatsen van de zonnepanelen is gestart, daarna is de vervanging van de CV-ketel aan de beurt.

 

 

Groot onderhoud voetbalvelden tussen 14 juni tm 21 augustus 2015!

In verband met het uitvoeren van het onderhoud en de aansluitende rustperiode van de grasmat, gaat de gemeente Slochteren de velden van 14 juni tm 21 augustus 'sluiten'. Hierbij is rekening gehouden met de speeldagenkalender van de KNVB voor zowel het huidige als het nieuwe voetbalseizoen.

 

 

 

Spelregelbewijs voor 2e jaars B-junioren!

Komend seizoen is het voor de 2e jaars B-junioren verplicht om het KNVB spelregelbewijs te halen. Zonder dit spelregelbewijs zijn ze niet speelgerechtigd.
De betreffende spelers zijn hiervan op de hoogte gesteld door de KNVB.
De volgende spelers zijn al geslaagd voor hun bewijs:
Rick Looman, Anne-Jan Dost, Koen Beuk, Koen Terpstra, Niels Tepper, Rob Spoor, Rick Wiersma, Paolo Bakker en Ibrahim Mohamed.
Allen van harte gefeliciteerd!

En de volgende spelers/speelsters moeten hun spelregelbewijs nog halen voor 1 juli 2015:
Eduard Gerds, Marleen Dollekamp, Benthe Weewer, Michelle Noorduin, Lisann Wollerich, Fadia Hadi, Astrid Mellens en Eline de Vries.
Het nieuwe seizoen lijkt nog ver weg, maar wacht niet te lang! Succes!!

Heb je hulp nodig bij het inloggen, spelregelkennis etc neem dan contact op met met je leiders

of Albert Koers:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
tel: 050-4042803     06-36181267

 

 

 

Aaldrik Evenhuis ere-lid van vv Harkstede!

Aaldrik Evenhuis, vice-voorzitter van de vv Harkstede, is op 8 december 2014 unaniem door de Algemene Ledenvergadering benoemd als erelid van de vereniging. Hij heeft dit erelidmaatschap verkregen voor zijn bijzondere verdiensten voor de vv Harkstede. Zijn enorme inzet, professionaliteit en deskundigheid werden geprezen door het bestuur dat Aaldrik heeft voorgedragen voor het erelidmaatschap.

Later in de vergadering is Aaldrik afgetreden als vice-voorzitter van de vereniging.
Als afscheid hield hij nog een mooie en geëmotioneerde toespraak.
Aaldrik is geen bestuurslid meer, maar blijft de vereniging gelukkig ondersteunen met zijn inzet, kennis en kunde.

 

 

 

Bestuursmedelingen

Onze vicevoorzitter Aaldrik Evenhuis heeft te kennen gegeven zich niet meer verkiesbaar te stellen voor een nieuwe periode als bestuurder van onze vereniging omdat hij het rustiger aan wil doen. Aaldrik heeft zijn functie van vicevoorzitter jarenlang op voortreffelijke wijze ingevuld; wij zullen zijn inbreng en inzet erg missen, maar respecteren zijn besluit.
Gelukkig blijft Aaldrik wel betrokken als vrijwilliger bij onze vereniging, zodat we geen afscheid van hem hoeven te nemen.
 
De vacature van bestuurslid accommodatiezaken is reeds geruime tijd vacant.
Michel de Boer is bereid gevonden om zijn kennis en kunde in te gaan zetten in deze bestuursfunctie. In afwachting van een definitieve benoeming door de ALV verricht Michel nu op tijdelijke basis de taken van bestuurslid accommodatiezaken.

 

 

 

Spelregelbewijs voor B-junioren!

De KNVB start met de invoering van het spelregelbewijs in seizoen 2014/15.
De invoering in dit jaar is in eerste aanleg bestemd voor 2e jaars B-junioren (geboortejaar 1998). Het spelregelbewijs wordt ingevoerd om de spelregelkennis bij de voetballers te vergroten.


Hoe werkt het?
Vanaf heden kan iedereen oefenen met zijn of haar spelregelkennis op de website www.voetbalmasterz.nl  Daarbij wordt gewerkt met een 22-tal spelsituaties.
De oefeningen beginnen op level 1 waarna je een oefentoets kunt maken. Als je voor de oefentoets geslaagd bent ga je door naar het volgende level. Als je level 5 hebt gehaald ben je in principe voldoende geoefend om de toets voor het behalen van je spelregelbewijs te gaan doen.


En hoe haal ik mijn spelregelbewijs?
In augustus 2014 krijgt de vv Harkstede een inlogcode voor iedere speler die in de genoemde groep valt. Met de code die de club heeft ontvangen kun je inloggen om een examen te gaan doen om je bewijs te halen. Je hebt hiervoor maximaal 3 pogingen. Het is de bedoeling dat je voor 1 januari 2015 je spelregelbewijs hebt gehaald.
De club kan volgen of je je bewijs hebt gehaald. Mocht je na 3 pogingen nog niet zijn geslaagd dan zal de voetbalclub in overleg met je treden over hoe nu verder.

 

 

 

Trainingen als voorbereiding op volgend seizoen!

Het seizoen is bijna ten einde en voor het nieuwe seizoen zijn we weer druk bezig met de voorbereidingen. Net als vorig jaar gaan we in eerste instantie 1x trainen.
Dit doen we naast de gewone trainingen met je team. Alleen op ma en di train je deze week met je eigen team. De wo en de do zijn de andere trainingen in de nieuwe samenstelling.

Je traint dan  met alle F t/m C spelers voor het nieuwe seizoen.
Dus concreet in welke leeftijdscategorie je volgend seizoen voetbalt.
Als je volgend jaar een D-pupil wordt en nu E-pupil bent train je met de D-ers mee.

Jullie gaan gewoon lekker trainen o.l.v. onze trainers  en wij kunnen als Technische Commissie kijken waar iedereen in zijn ontwikkeling nu precies staat.

De data en dagen dat er wordt getraind in de nieuwe leeftijdscategorie is:

  • Woensdag 21 mei, 17.00 uur – 18.00 uur: Alle E-ers Seizoen 2014-2015
  • Donderdag 22 mei, 17.00 uur – 18.00 uur: Alle F-ers seizoen 2014-2015
  • Donderdag 22 mei, 18.00 uur -  19.00 uur: Alle D-ers Seizoen 2014-2015
  • Donderdag 22 mei, 19.00 uur - 20.00 uur: Alle C-ers Seizoen 2014-2015

De spelers die overgaan van de C-ers naar de B-ers trainen op donderdag 22 mei
met de B-ers mee.


Met vriendelijke groet,

Namens de Technische Commissie
Rene Wollerich

 

 

 

Laat geen waardevolle spullen achter in de kleedkamers!

Afgelopen dinsdag zijn de A-junioren het slachtoffer geworden van diefstal van spullen uit de kleedkamer.
We willen iedereen adviseren om geen waardevolle spullen achter te laten in de kleedkamers tijdens trainingen en wedstrijden. Laat als het kan, mobiele telefoons, geld, etc. thuis of geef deze in bewaring bij jouw trainer, leider of ouder(s). Sluit indien mogelijk de kleedkamers af.

Mocht je iets verdachts zien bij de kleedkamers, of iemand die daar niets te zoeken heeft, meld het dan bij je trainer, leider of bestuur.

 
vv Harkstede is niet aansprakelijk voor verdwenen spullen, neem dus je eigen verantwoordelijkheid in het veilig stellen van je eigendom.

Bestuur vv Harkstede

 

 

 

Instructie-avond op 25 maart voor het Digitaal wedstrijdformulier!

Na de senioren en A-categorie jeugd (hogere klasse’s) voert de KNVB nu ook voor de B-categorie jeugd het digitale wedstrijdformulier (DWF) in en komt de papieren versie te vervallen. Dat betekent concreet dat de leiders van de D1, D2, D3, MD, C1, C2, B1 en MB op korte termijn ook zullen moeten gaan werken met het digitale wedstrijdformulier.


 Planning vervolg fasegewijze invoering Digitaal Wedstrijd Formulier (DWF) – Categorie B:

Fase     met ingang van     Categorie     Aantal elftallen
Fase 5.1     Zaterdag 29 maart 2014     D-pupillen * comp./ beker     + 7.300 elftallen
Fase 5.2     Zaterdag 12 april 2014     C-junioren * comp./ beker     + 5.800 elftallen
Fase 5.3     Zaterdag 19 april 2014     B-junioren * comp./ beker     + 4.000 elftallen

Omdat de invoering van het DWF al zo snel dichterbij komt, hebben we als vereniging voor jullie een instructieavond gepland:
 
Datum:                       Dinsdag 25 maart
Tijdstip:                      19.30 uur
Waar:                         kantine De Voltreffer, VV Harkstede
Voor wie:                   alle leiders/coaches/trainers/scheidsrechters die betrokken zijn bij de
                                     wedstrijden van de (M)D pupillen t/m (M)B-junioren
 
Albert Koers zal tekst en uitleg geven over het aanmaken van de bondsteams in Sportlink, het programma waarin het DWF te gebruiken is. Jullie zullen van hem ook een inlogcode krijgen voor Sportlink.
Michel de Boer zal vervolgens uitleggen hoe het DWF gebruikt wordt, aangezien hij al de nodige ervaring heeft met het DWF bij onze A1 die in de A-categorie uitkomt.
 
Mooie is verder dat de leiders van de (M)D-teams deze avond ter plekke het DWF van hun D-teams alvast kunnen voorbereiden voor die opvolgende speelronde van zaterdag 29 maart.
 
Voor meer informatie over het DWF verwijs ik graag naar de bijlage, vooral het DWF klikmodel is handig. Klik Hier het DWF klikmodel...
 
We rekenen op jullie komst en tot dan!
 
De jeugdcommissie vv Harkstede

 

 

 

Verzoek Ledenadministratie over wijziging persoonlijke gegevens!

Het wijzigen van persoonlijke gegevens, zoals bijvoorbeeld adres, telefoon en email-adres, graag zsm doorgeven! Het is belangrijk dat deze gegevens up to date zijn, zodat alle leden goed geinformeerd worden over team- en vereningszaken.
De wijzigingen kunnen via het Wijzigingsformulier gestuurd worden naar de Ledenadministratie (Anita Clevering).
 
Klik Hier voor het Wijzigingsformulier...

 

 

 

Geen alcohol onder de 18 in de kantine!

De leeftijd voor het kopen van alcohol is  per 1 januari 2014 van 16 naar 18 jaar gegaan. Dit betekent dat in onze kantine geen alcohol mag worden geschonken aan jongeren onder de 18 jaar. Voorheen mochten jongeren tussen de 16 en 18 jaar wel zwak alcoholische dranken, zoals bier en wijn kopen. Nu mag door een wetswijziging zowel sterke drank als zwak alcoholische drank pas aan personen vanaf 18 jaar verkocht worden. Ook ben je vanaf 2014 strafbaar als je nog geen 18 jaar bent en in het openbaar alcohol bij je hebt. Onder openbare plekken valt ook de sportkantine.


Boete

Als in de kantine vanaf 1 januari 2014 toch alcohol wordt verkocht aan jongeren onder de 18, loopt de vereniging risico op een fikse boete of zelfs het intrekken van de horecavergunning door de gemeente. Ook als het overduidelijk is dat de koper de drank zal doorgeven aan iemand onder de 18 jaar, mag een verkoper de alcohol niet verkopen.

 

Laten we er samen voor zorgen dat de nieuwe regels in onze kantine goed worden nageleefd. Help elkaar en spreek elkaar erop aan als het nodig is!

 

Het bestuur

 

 

 

Ledeninformatie over Contributie, SEPA, Waskosten en Spelersboetes!

Op 12 maart zal de contributie van het derde kwartaal van het seizoen 2013/2014 worden geind.
 
vv Harkstede klaar voor SEPA
Europa is onderweg naar een gezamenlijke betaalmarkt waar iedereen op dezelfde wijze kan betalen. Deze betaalmarkt, ook wel Single Euro Payments Area (SEPA) genoemd, zorgt voor enkele wijzigingen. vv Harkstede is inmiddels ook SEPA gereed. Wat verandert er voor u? Weinig, de betaling zullen doorlopen zoals u gewend bent vanuit de voetbalvereniging. Uw bank kan meer toelichten over de reguliere wijzigingen van SEPA. Het incassant_ID van de vereniging is: NL17ZZZ400236650000
 
Contributieverhoging voor dekken onderhoudskosten en inflatiecorrectie
Zoals afgesproken in de Algemene Ledenvergadering is per 1 januari 2014 de kwartaalcontributie met 2,50 per kwartaal verhoogd om de onderhoudskosten voor de vereniging af te dekken. De gemeente trekt zich namelijk op onderdelen terug van het onderhoud en komt meer voor de rekening van de vereniging zelf. Daarnaast is de jaarlijkse inflatiecorrectie doorgevoerd.
 
Waskosten 4de elftal
Voor de selectie worden de waskosten al een tijd via de contributiebetaling per kwartaal geind. Het vierde elftal gaat ook over naar deze wijze van waskosten betalen. Dit kwartaal worden alle waskosten van het eerste seizoenshelft geind, vanaf volgend kwartaal lopen de waskosten regulier mee.
 
Spelersboetes KNVB
De boetes voor de gele en rode kaarten worden ook meegenomen bij de reguliere contributieinning. Op dit moment zijn de gele en rode kaarten tot en met 16 februari jl. verwerkt. Dit geldt zowel voor de jeugd als voor de senioren.
 
Groet van de Penningmeester,
Ronald Schuiling

 

 

 

Overhandiging hoofdsponsor van Fair trade wedstrijdballen!

Zaterdag 8 maart heeft onze hoofdsponsor Heijkoop & Partners voorafgaande aan de wedstrijd van F2 - Velocitas F5 een net met FairTrade wedstrijdballen voor de pupillen aan Simon Gerds (bestuurslid jeugd) overhandigt.
Deze ballen hebben het keurmerk van Max Havelaar. Dit betekent dat deze ballen gemaakt zijn volgens onze milieunormen, geen kinderarbeid heeft plaatsgevonden en een eerlijke prijs is betaald.         

 

 

 

Nieuwe doelnetten voor aantal jeugddoelen!

Het was al een poos duidelijk dat de netten van een aantal jeugddoelen aan vervanging
toe waren. Beschadiging van de netten kan ontstaan door slijtage, maar ook omdat
de jongste voetballers graag in de netten "hangen".
Hier zijn de netten niet voor bedoeld en is dus niet toegestaan!
Verzoek aan de leiders, trainers en ouders hierop te letten!

Klik op de foto voor een vergroting!

Vanaf 8 maart gaat de voorjaarscompetitie weer van start met nieuwe doelnetten.
Jan Keizer en Wolter Siccama hebben de doelen van de netten voorzien.(zie foto)

(04-03-2014)

 

 

 

Energiebesparing bij sport en dorpshuizen

De gemeente Slochteren start binnenkort het project 'Energiebesparing bij sport en dorpshuizen'.
Vooruitlopend daarop is bij vv Harkstede een energieonderzoek uitgevoerd om een idee te krijgen van de besparingsmogelijkheden. De uitkomsten van het onderzoek zijn dus input voor het project. Binnenkort komt de gemeente met het project naar buiten en wordt aan de verenigingen/ dorpshuizen/jeugdhonken gepresenteerd.

 

 

 

Maandag 13 januari bijeenkomst voor de Leiders en trainers jeugd vv Harkstede!

Voor alle leiders en trainers van de Mini pupillen t/m A-junioren.

Programma voor maandag 13 januari:


20.00 – 20.30     Uitleg over de TC (technische commissie)
- opstart van de TC dit seizoen (korte terugblik)
- rol van de TC  (wat gaan we doen en wat nog niet)
- rol van Rene Wollerich


20.30 – 20.45    Technisch jeugdbeleidsplan
- wat verwachten we van de specifieke leeftijdscategorieën
(Alle leiders en trainers krijgen deze uitgereikt)
-Per leeftijdscategorie even kort uitleg


21.00 – 21.15    De Warming up
- Uitleg over hoe we na de winterstop hier binnen de club mee om willen gaan.


21.15 – 21.30    De Opbouw
-  Uitwisseling over wat we hebben gezien bij de diverse teams
-  Opbouwen vanaf de F t/m de A.  Hoe willen we hier binnen de club mee omgaan.
(= speerpunt voor na de winterstop voor alle teams!)


21.30 – 21.45    De Trainingen
-  Uitleg over hoe we de trainingen op een nog hoger pijl willen krijgen
  (dit punt krijgt nog een vervolgbijeenkomst met de F-en E-trainers / datum volgt)


21.45 – 22.00    Positief coachen
-  Hoe gaan we hier nu mee om en hoe willen we het hebben (uitwisseling)


22.00                  Einde van de avond / Korte evaluatie

 

 

 

Aanmelden voor Verenigingsdiensten!

Alle leden hebben een brief meegekregen met daarin de uitleg van de nieuwe opzet voor vrijwilligerswerk.
Op de website staat de brief en aanmeldingsformulier om te lezen en om te downloaden voor het geval je deze niet hebt gekregen.
Ook als je al vrijwilligerswerk bij de vereniging doet, toch graag een formulier invullen, omdat we graag een zo breed mogelijk beeld willen hebben van alle mensen die actief zijn op onze vereniging.
Na het invullen kunnen de formulieren worden ingeleverd via de leiders of in het clubgebouw, daar staat een vrijwilligers-doos.
De ingevulde formulieren graag inleveren t/m 12 januari 2014 (Nieuwjaarsreceptie).
Klik Hier om de brief en het formulier te lezen of te downloaden, zie onderaan formulier...


Met de ingevulde formulieren gaan we als bestuur aan de slag om alle vrijwilligers te groeperen per activiteit.
Het zou helemaal fantastisch zijn als vanuit deze actie een vrijwilligerscommissie zou ontstaan,
die zich hiermee bezighoudt en het inrichten/up-to-date houden van de databank voor vrijwilligers.
Geïnteresseerden daarvoor kunnen zich melden bij het bestuur.


We hopen dat iedereen die vv Harkstede een warm hart toedraagt, ook als je geen lid bent,
via deze actie de mogelijkheid grijpt om aan te geven wat hem/haar leuk lijkt om als vrijwilliger te doen.
Als bestuur willen we graag alle vrijwilligers zo goed mogelijk steunen om hun vrijwilligerswerk uit
te kunnen voeren met bijvoorbeeld cursussen etc..
Laat jullie voorkeur horen!
 
Het bestuur

 

 

 

Algemene Ledenvergadering is op maandag 9 december!

De Financiële balans en Begroting van volgend jaar zijn maandag 9 december vanaf 19:00 in de bestuurskamer in te kijken.

Eén van de agendapunten is het benoemen van bestuursleden.
Er is nog steeds een vacature voor de functie van bestuurslid accommodatiezaken.
Belangstellenden kunnen zich tot en met vrijdag 6 december melden bij Albert Koers

 

 

 

Verandering samenstelling bestuur

Op de algemene ledenvergadering van 7 oktober is Ronald Schuiling benoemd tot nieuwe penningmeester van de vereniging. Hij neem deze functie over Albert Koers die de voorbije
2 jaar deze functie tijdelijk -naast de functie van secretaris- heeft ingevuld.
Voor alle financiële onderwerpen is vanaf heden Ronald Schuiling dus het aanspreekpunt.

Op de algemene ledenvergadering van 7 oktober is Simon Gerds benoemd tot bestuurslid
Voetbalzaken jeugd. Simon neem deze functie over van Ronald Schuiling.

(17-10-2013)

 

 

 

René Wollerich voetbaltechnisch jeugdcoördinator vv Harkstede

Vv Harkstede heeft in de persoon van René Wollerich de voetbaltechnisch jeugdcoördinator gevonden die zowel de totstandkoming als de begeleiding van de technische commissie (TC) dit seizoen op zich neemt. Het is de bedoeling dat de TC na de winterstop operationeel zal zijn.


Naast het begeleiden van de TC zal René zich richten op het optimaliseren van het (jeugd-)technisch beleid en de trainingsstof. Zodoende zullen ook de trainers en leiders verder worden begeleid en gecoacht in hun ontwikkeling.

 
Als vereniging zijn we blij dat hiermee een volgende stap gezet wordt in het beter maken van spelers, trainers en coaches!

 

 

 

Nieuwe en oude leden jeugdcommissie

De oproep van enkele weken terug voor nieuwe leden voor de jeugdcommissie, heeft geresulteerd in de benoeming van twee enthousiaste heren: Robbert Holscher en Michel de Boer.
Vanzelfsprekend is de jeugdcommissie blij met hun komst!


Robbert wordt per direct E-coördinator en neemt het stokje over van Klaas Timmerman die zal stoppen. Klaas, namens de jeugdcommissie hartstikke bedankt voor je inzet als coördinator de afgelopen jaren!
Michel wordt per direct A, B en C coördinator en neemt de werkzaamheden van Alex Otten over, die na de winterstop een actief zal zijn in de technische commissie (TC). Alex, ook jij (alvast) enorm bedankt voor je inzet.


Tot slot een dankwoord van de jeugdcommissie voor Yvonne Grimme en Ronald Schuiling, want ook zij hebben afscheid genomen van de jeugdcommissie. Voor de zomervakantie zwaaide Yvonne af als E-coördinator en Ronald als voorzitter. Ook jullie willen we vanaf deze plaats natuurlijk bedanken voor jullie enthousiasme en inzet!